Heeft u last van klanten die niet willen betalen? Iedere ondernemer herkent het wel. Uw klant wil niet betalen of wacht met betalen tot de laatste dag. Wij begrijpen als geen ander dat dit vervelend kan zijn voor u of de toekomst van uw bedrijf.
Met onze unieke werkwijze maken wij voor u het verschil. Waar andere incassomethoden langdurig en zonder gewenst resultaat zijn, Boeken wij door onze unieke en professionele werkwijze snel resultaat. Wij maken gebruik van de nieuwste technologieën om zo snel mogelijk resultaten te boeken
Wat kunt u doen om dit alles te vooromen? hieronder volgen een paar tips.
Persoonlijk contact en controle
De verschuiving naar een digitale wereld zorgt voor meer transparantie, maar kent u uw klanten eigenlijk wel echt ? Soms is het contact tussen de klant en een bedrijf ver te zoeken of wordt er misbruik gemaakt van het vertrouwen van ondernemers. Tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven waarbij het contact met klanten alleen maar digitaal plaatsvind . Dit bespaart veel tijd, maar kan er ook voor zorgen dat u uw klanten minder goed kent. Daarom is het in deze digitale wereld belangrijk goed onderzoek te doen naar uw klant of zakenpartner of te zorgen voor persoonlijk contact voordat u met hem/haar in zee gaat. Hierdoor kan u zich op de hoogte stellen van de financiële status van uw klant of zakenpartner om ongemakken op een later tijdstip te voorkomen
Dit alles lijkt voor zichzelf te spreken, maar hoe controleert u dit dan? Er zijn verschillende manieren waarop u de betrouwbaarheid van uw klant kunt controleren. Een eerste manier is via het KvK (kamer van koophandel) nummer van de klant. Hiermee kunt u checken of uw klant/zakenpartner, beslissingsbevoegd is. Een andere manier is het controleren van de kredietwaardigheid van de klant. Dit is vooral van belang als het om een groot financieel belang gaat. Mocht u er niet uitkomen. Neem dan vrijblijvend contact op wij bieden juridische hulp en advies op maat en kijken wat het best past bij wat u nodig heeft zo kunnen wij u helpen uw klanten beter te leren kennen. En kunnen wij samen met u problemen en financiële tegenslagen met uw klant/zakenpartner voorkomen
Per post of digitaal factureren
Elk bedrijf of onderneming heeft ermee te maken, het versturen van facturen. Hoe is dit binnen uw onderneming geregeld? Werkt u via de traditionele manier per post of gaat u toch liever voor de moderne en snelle manier van het digitaal versturen van uw facturen ? De mogelijkheid tot het digitaal versturen maakt betalen een stuk eenvoudiger. Het kan zorgen voor een snellere afhandeling. Als de klant van goede wil is en direct wil betalen, kan dit een direct en positief effect hebben op uw cashflow. Als u dit zo leest, lijkt het natuurlijk veel beter om alleen digitaal te factureren. Maar u kunt natuurlijk begrijpen dat het niet geheel zonder risico is.
De klant kan namelijk zeggen dat zij de mail niet heeft ontvangen of dat deze in de ongewenste berichten terecht is gekomen. Het is vooral belangrijk dat u de manier van factureren aanpast aan uw bedrijf of de klant waar aan u factureert, maak hier voorafgaand aan de te verrichten handelingen of diensten duidelijke afspraken over om onvoorziene omstandigheden te voorkomen. Het is vooral belangrijk dat de manier van factureren bij uw bedrijf en de klant past. Werkt uw klant zelf ook hoofdzakelijk digitaal? Zorg dan dat zij de facturen digitaal ontvangt. Is dit niet het geval en werkt de klant nog op de traditionele manier? Verstuur de facturen dan op schrift naar uw klant. Openstaande facturen blijft een minder leuk onderdeel bij ieder bedrijf. Maak het uw klant daarom zo makkelijk mogelijk dit is voor beide partijen wenselijk en werkt bij aan een soepele en vlotte afwikkeling
Wanneer en hoe factureert u
het moment van factureren is erg belangrijk. Bij een bedrijf dat producten levert is het bij nieuwe klanten of hogere orderbedragen belangrijk dat minimaal de helft vooruit wordt betaalt. Dit voorkomt financieel onwenselijke omstandigheden . levert u bedrijf bepaalde diensten dan is het van belang een vaste factuur datum te bespreken. Dit is voor klant duidelijk en overzichtelijk zij weet altijd wanner zij het factuur kan verwachten en komt zo niet voor ongewenste verassingen te staan. Dit voorkomt dat zij het minder snel vergeet en resulteert in een snellere afwerking.
Het is van groot belang om samen tot een overeenstemming te komen welke manier past het beste bij uw bedrijf en wat zijn de wensen van uw klant . Is dit een digitale factuur of toch per post? Een vaste datum of toch direct na het leveren van de dienst of product? Elke klant is uniek. Zorg daarom dat u de wensen van de klant zoveel mogelijk in acht neemt.
Goede communicatie is de sleutel
Als bedrijf is een goede communicatie van groot belang zo wel intern binnen uw bedrijf of onderneming, als ook naar uw klant . Dit voorkomt veel frustratie en ergernis bij uw klant maar ook zeker bij uzelf . Zorg daarom dat er een transparante communicatie is naar uw klant. Twijfelt u of de factuur wel word betaald? Ga in gesprek met uw klant. Wellicht is er een goede reden waarom de factuur nog niet is voldaan de klant kan vergeten zijn het factuur te betalen of wellicht is er een fout gemaakt bij de administratie. Communiceer met uw klant om duidelijkheid te creëren en zo te zorgen dat het factuur alsnog word voldaan . Mocht uw klant niet de financiële vermogen hebben het bedrag te voldoen, kan er in overleg een betalingsregeling getroffen worden. Weet u niet hoe u dit kan regelen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor advies of om te kijken wat de mogelijkheden en opties zijn voor u als onderneming.
De communicatie bij ons bedrijf is professioneel en laagdrempelig . wij begrijpen als geen ander dat goed en duidelijk contact met de klant van hoge waarde is voor u en uw bedrijf. Daarom vinden wij transparantie naar onze client zeer belangrijk zodat u als klant ten alle tijden op de hoogte bent. Het is immers uw geld en wij begrijpen dat u op de hoogte wilt blijven van voortgang van uw dossier. Door onze ruime ervaring en kennis die wij in de afgelopen jaren hebben opgebouwd weten wij dat een goede en transparante communicatie werkt. Onze unieke werkwijze hebben wij ontwikkeld door jarenlange ervaring en kennis op dit gebied deze kennis en ervaring dragen bij aan een vlotte een snelle communicatie.
Factuur nog steeds niet voldaan?
De relatie met uw klant is enorm waardevol. Waarom zou u de klant dan niet een handje helpen? De klant kan immers ook een factuur over het hoofd hebben gezien er kan een foutje gemaakt zijn bij de administratie of de klant kan vergeten zijn deze te betalen. Daarom kunt u ook eerst zelf contact opnemen met de klant om te vragen wat de status van de factuur is of waar de eventuele vertraging vandaan komt. Wellicht hebben zij de betaling net ingevoerd, hanteren zij een vaste datum waarop zij maandelijks betalen of hebben zij de factuur over het hoofd gezien. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, kunt u ervoor kiezen een schriftelijke herinnering te sturen. Wees hierin vriendelijk maar duidelijk leg uit dat de klant nog een openstaand factuur heeft. Zet in deze brief duidelijk om welk factuur het gaat en een duidelijke datum met verzoek het factuur alsnog te voldoen voor de genoemde datum.
Moet u nog steeds te lang wachten tot de klant het factuur betaald of weigert de klant te betalen. Dan kunt u er voor kiezen een zorgvuldig geformuleerde reeks brieven te sturen. Het is belangrijk dat deze brieven op de juiste manier geformuleerd worden. Komt u er met de klant niet uit? Neem dan contact met ons op wij kunnen hierbij helpen of het voor u volledig uithanden nemen.
Uw klant betaald niet?
Innovatie, ontwikkeling, professionaliteit en transparantie vinden wij als onderneming erg belangrijk. Onze unieke werkwijze is gebaseerd op de nieuwste ontwikkelingen. Deze unieke werkwijze zorgt er voor dat wij snel kunnen schakelen tussen u als klant en u debiteur. Wij starten binnen 48 uur na het aanmelden van uw dossier met het behandelen hiervan we hanteren een transparante en duidelijke communicatie met u als klant zodat u altijd op de hoogte bent hoe het er voor staat en van eventuele veranderingen in uw dossier . het contact zal altijd plaatsvinden met een vaste medewerker die uw dossier behandeld Hierdoor heeft u als klant een vast aanspreekpunt die op te hoogte is van uw dossier en de voortgang hiervan. Hierdoor ontstaat er een relatie tussen de klant en de incassomedewerker en kan er sneller geschakeld worden.
Uw klant betaalt factuur niet? kies voor ons dynamische team met uiteenlopende expertises waar zorgvuldigheid en discretie hoog in het vaandel staan en altijd gehanteerd zal worden , met gevoel voor ondernemers en ambitie gaan wij voor u aan de slag. wij combineren creativiteit met de nodige juridische kennis hierdoor zijn wij altijd in staat om tot een passende oplossing te komen.